Bedre livskvalitet.

8 Aug

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra spenst. Spenst har faktisk vært mitt andre hjem i sommer. Ikke stranden, parken eller kjærestens hus, som noen andre kanskje har. Jeg har ikke trent hver dag i hele sommer, jeg har jo faktisk vært bittelitt borte og fartet, helt til Saltstraumen og Ørnes. woho.

Men back to the topic; Spenst! Jeg har trent der siden Februar 09. Da trente jeg for å bare trene. Jeg har alltid vært aktiv, og da jeg begynte på videregående og ikke gikk på håndball lengre, så klødde det i hele kroppen etter ordentlig trening. Jeg jogget en gang i blandt, men jogging har jeg egentlig aldri vært noe glad i, så det dabbet veeldig fort av. Så fant jeg masse treningstips og øvelser i magasiner og på nett, og gjorde øvelser hjemme. Den svette følelsen var fremdeles ikke der. Så jeg joinet pappa (som har sluttet. Bank i bordet!) på spenst. Helt til sommeren 09, trente jeg noen ganger i uken. Da sommeren kom, så trente jeg nesten hver dag, noen dager ble det to treningsøkter. Jeg kan forbause meg selv, altså! Denne sommeren har det ikke vært noe verre, jeg har faktisk vært flinkere. Denne gangen går jeg inn for å endre kroppen min. Jeg har alltid vært litt.. vel, chubby rett og slett. Så søkte jeg råd hos min eldste søster som har hatt hell og uhell i sånne her forsøk opp i gjennom årene. Da sa hun at jeg skulle begynne å telle kalorier. Det høres ut som et rent helvete. Jeg så for meg isbiter til frokost, lunsj og kvelds, mens middagen var en salat; uten dressing. Men det har gått bra, noen dager ikke(!), men generelt har det gått bra! Jeg drikker i tillegg Prozyme proteinpulver etter hver treningsøkt, noe som skal forbedre muskelbyggingen min.

Så, hvis du har i tankene å gå ned i vekt, eller bare rett og slett vil forbedre spisevanene dine, så har jeg 2 tips til deg;

1. Kom deg opp av sofaen! Har man et svært dårlig kosthold, så hjelper det selvsagt å spise bra, men det hjelper deg ikke lenge nok til at du får den kroppen/helsa du vil ha. Gå tur med vovven, gå eller sykle hvor enn du skal (lengder som er gå- og sykkelvennlige da) eller meld deg på et treningsstudio!

2. Spis riktig. Jeg sier ikke at du skal spise.. ja, nærmest ingenting, men spis frokost, lunsj, middag og kvelds. Ikke lag deg en foodbaby* for hvert måltid!

Ja.. Takk for meg.

*foodbaby= du er så mett at du ser og føler deg gravid.

Legg igjen en kommentar

