Bare vent

21 Jan

Første time. Det første tidspunktet av dagen hvor ting kan komme seg gjennom de trøtte øynene dine. Lydene kan komme seg gjennom  ørene dine som ikke har hørt annet enn vekkerklokka og de slappe stegene dine til skolen. Du er ikke helt fokusert på det som skjer. Hva er det læreren snakker om? Må jeg skrive ned noe av dette? Jeg gidder ikke, jeg setter meg heller ned og hører på det han har å si.

Så kommer det. En setning. Noen få ord som ikke skal i noens munn noensinne. De treffer med spikeren midt på hodet. Plutselig våkner du opp fra morgentransen din. Dette er du ikke forberedt på. Dette er ingen forberedt på så tidlig på dagen, midt i en uskyldig skoletime. Du vet ikke helt hva du skal gjøre. Du tør ikke se noen andre plasser enn rett fram. Ser du noen andre veier så ser du han. Du ser din egen flauhet i de andres ansikter, det vil du ikke rissikere. Ingen skal se deg i denne sårbare posisjonen du er i nå. Det som var ment som et teit lite eksempel, svulmet opp rett foran deg, alle måtte  se det. Alle følte det. Stillheten.
Du er den eneste som lar det gå inn på deg. Du sitter helt i ro, redd for hva som kommer etterpå.

«Tilbake til stoffet…» Du kan puste igjen. Hudfargen din begynner å komme så smått tilbake. Alt på utsiden blir som normalt, men på innsiden surrer tankene om hvorfor. Hvorfor lar jeg dette gå inn på meg? Hvorfor er den rosa elefanten en meter fra meg? Jeg må omgås med den hver dag. Den gjør meg ubekvem.

Dagen går. Hendelsen fra tidligere forsvinner, både på innsiden og utenpå. Du kommer deg hjem. Det er stille. Stillheten får deg til å tenke over dagen din. Stillheten river opp alt og får deg til å tenke på det igjen. Hvorfor?
Det river og sliter inni deg, du vil ikke tenke på dette. Den rosa elefanten legger du inn i et skap og overser tanken om at en dag kommer noen til å åpne skapet og følelsen kommer tilbake. Bare vent..

Én kommentar to “Bare vent”

  1. Greenie 21.01.10 kl. 16:02 #

    sv; har noe med fordøyelsen å gjøre😛 Kylling er ikke lett fordøyelig mat

Legg igjen en kommentar

