Lørdagskos

19 Dec

Ferie er så herlig!

I dag sov jeg til halv 1 uten å få følelsen av at jeg har sløst bort masse tid, søvn er viktig, ikke sant? Jeg elsker det i hvertfall.
Har bare slappet av og sett på tv og lest om miljøtips ( se innlegget under) i dag til jeg bestemte meg for at jeg skal lage pizzasnurrer. Jeg får besøk i kveld og vi skal se film, derfor passer det jo bra at jeg lagder dem.
Jeg tar med meg Eva på spenst så på butikken så er det bare å sette i gang.
Pizzasnurrer er jo så godt og utrolig enkelt. For dem som har laget pizza, så er det like enkelt, bare at man må snurre og skjære opp hele pizzaen.

Oppskrift fra matprat.

Ingredienser (for 5 porsjoner)

  • 500 g kjøttdeig eller karbonadedeig
  • 5 ss olje
  • 1 ¼ stk hakket løk
  • 2 ½ båt finhakket hvitløk
  • 1 ¼ boks hakkede hermetiske tomater
  • 2 ½ ss tomatpuré
  • 0,63 ts pepper
  • 1 ¼ ts salt
  • 1 ¼ ss frisk basilikum
  • ca. 1 ¼ dl vann
  • 6 ¼ dl revet mozzarella eller Jarlsberg

Slik gjør du:

1. Lag pizzadeig, se egen oppskrift.

2. Lag kjøttsaus: Brun kjøttdeigen i oljen på sterk varme i to omganger. Ha all kjøttdeigen tilbake i stekepanna. Tilsett løk, hvitløk, tomater, tomatpuré, salt, pepper og vann.

3. La sausen småkoke i ca. 10 minutter til den blir ekstra tykk. Dryss over basilikum.

4. Kjevle deigen på et stekebrett til en avlang firkant, ca. 30×50 cm. Smør kjøttsausen utover og rull sammen deigen til en pølse.

5. Skjær den i ca. 1,5 cm tykke skiver og legg dem på et stekebrett kledt med bakepapir. Dryss på ost og eventuelt litt ekstra fyll, f.eks. paprika og ananas.

6. Etterhev pizzasnurrene i ca. 10 minutter. Stek på 225 °C i ca. 15 minutter.

Kanskje du også skal lage noe godt til lørdagskosen ? ^^

2 kommentar to “Lørdagskos”

  1. I r l i n 19.12.09 kl. 16:14 #

    sv; hei vakkreste !😀 Takker så kjempemye for at du etterlot deg deg dine søteste fingeravtrykk på bloggen min i går! Hjertelg takk! Er jo også morro å komme inpå din blogg og lese om din hverdag når du kommenterer hos meg!😀 Håper dagen din blir helt fantastisk og at du tar godt vare på deg selv! DU er verdifull vettu!! *klaskogdask fra meg* ;D

  2. Greenie 20.12.09 kl. 14:21 #

    MAT😀 Alt jeg har å si, hehe. Pizzasnurrer er kjempe digge🙂

    PS: første episode av romjulspesial er ute på bloggen ^^,

Legg igjen en kommentar

